Your scented travel memories: Sicily

“I travelled last year with seven of my friends. We all met at university in London seven years ago and built incredible relationships together as friends. Since then, we have all been living in different places, so we decided to meet for a few days at Palermo, in Sicily. I just fell in love with that place and with all the moments we spent together there.

Palermo was beautiful; an absolutely beautiful mess! I remember the first day being in the bus and then in the taxi that dropped me to the house where we were all staying; it was sunny, with lots of light and it just smelled like many Mediterranean places where I have been: so good. It was a mix of the smell of hot roads, the sea, flowers and food. And that smell followed me all the time I was there.

The house was our haven of peace. It was surrounded by a beautiful garden with many Mediterranean trees and flowers like bougainvillea, jasmine and hibiscus flowers. In the morning, you could smell the scent of the swimming pool water, sunscreen and books that everyone was bringing into the garden to chill. At lunch, the smells of olive oil, grilled fish, and fresh Sicilian food that we had brought from the street market were perfuming both the kitchen and the garden.

During our stay in Sicily, we discovered three places that I will always remember. The island of Favignana, off of Trapani, the Zingaro Nature Reserve in San Vito lo Capo and Scopello and Cefalu. In the island of Favignana we were riding bikes to explore the island and jumping into the emerald green water when it became too hot. The smell of the sea and the air were very strong. Then we did a whole day of hiking at the Zingaro Reserve. This place is stunning. The views are breathtaking and despite the very warm weather, the smell of the untouched and perfect nature was refreshing. Finally, we visited Cefalu which is a popular and charming place. I loved the scent of this small Sicilian city where we could catch the smell of Sicilian food on every street corner. We spent a part of the afternoon tanning and chilling carried away by the beautiful Sicilian language on a very small beach in front of the old city. There was a very warm atmosphere. All in all, Sicily to me smelled like softness, joy and freedom everywhere.”

Sarah (French, Paris)
@itsmelllikeproject

If you also want to share your best scented travel memories, email your story at blog@scentcorner.com. Please don’t forget to mention your name, city and nationality and feel free to include some of your pictures to illustrate (Minimum resolution 120 pixels/inch).

VOS SOUVENIRS DE VOYAGE PARFUMES: SICILE

“L’année passée, je suis partie en voyage avec sept de mes amis. Nous nous sommes rencontrés il y a sept ans, à l’université à Londres et nous avons tissé de véritables liens d’amitié. Alors que nous habitions chacun dans des villes différentes, nous avons décidé de nous retrouver quelques jours à Palerme en Sicile. Je suis tombée amoureuse de cet endroit et des moments fantastiques que nous avons passés là-bas.

Palerme m’a laissé l’impression d’une ville en désordre, un magnifique désordre. Je me souviens le premier jour, être dans le bus puis dans le taxi qui devait m’amener à la maison dans laquelle nous allions séjourner ; il y avait beaucoup de soleil, beaucoup de lumière et cela sentait magnifiquement bon, comme beaucoup d’endroits que j’avais visité au bord de la Méditerranée. C’était un mélange d’odeurs de bitume chaud, de mer, de fleurs et de nourriture. Et ce mélange d’odeurs n’aura cessé de me suivre tout au long de mon séjour.

La maison était notre havre de paix. Elle était entourée d’un magnifique jardin avec de nombreux arbres et fleurs: des bougainvilliers, du jasmin et des fleurs d’hibiscus. Les matins étaient synonymes de parfums de petit déjeuner, de piscine, de crème solaire et de livres que chacun apportait pour lézarder autour de la piscine. À l’heure du déjeuner, l’odeur de l’huile d’olive, du poisson grillé et de la nourriture sicilienne, fraîchement rapportée du marché parfumait la cuisine et le jardin.

Durant notre séjour en Sicile, nous avons découvert trois endroits dont je me souviendrai toujours : l’île de Favignana près de Trapani, la réserve naturelle Zingaro et la petite ville Cefalu. Nous avons exploré l’île de Favignana en vélo et nous nous arrêtions pour plonger dans l’eau émeraude dès que la chaleur devenait insupportable. L’odeur de l’air et de la mer était particulièrement intense. Puis nous sommes partis pour une journée de randonnée dans la réserve de Zingaro. Cet endroit est époustouflant. Le paysage est magnifique et malgré la forte chaleur, l’odeur d’une nature parfaite et intacte était rafraîchissante. Nous avons fini par visiter Cefalu, une très charmante petite ville en bord de mer. À chaque recoin, nous pouvions respirer l’odeur délicieuse de la cuisine sicilienne. Nous avons passé l’après-midi à bronzer et à rêvasser sur une petite plage au pied de la vieille ville, emportés par les mélodieuses conversations en sicilien qui nous entouraient. L’atmosphère était belle, chaleureuse. Finalement la Sicile a pour moi une douce odeur de joie et de liberté.”

Sarah (Française, Paris)
@itsmelllikeproject

Si vous aussi souhaitez partager vos plus beaux souvenirs de voyage parfumés, envoyez votre récit à blog@scentcorner.com sans oublier de mentionner votre nom, ville et nationalité. N’hésitez pas à inclure quelques unes de vos photos en guise d’illustration (Résolution minimum 120pixels/cm).